Week “On the Limit”

Geplaatst door

marketing book

Erik Bertrand Larssen – Noorse coach, zakencoach, voormalig officier van de speciale troepen van het Noorse leger heeft al zijn tweede boek geschreven, dat hij wijdde aan persoonlijke effectiviteit.

Het boek “On the Limit. Een week zonder zelfmedelijden ”werd vorige maand gepubliceerd door Mann-Ivanov-Ferber. Maar het breekt al alle verkooprecords. Waarom is dat?

Naar mijn mening is dit een van de beste boeken over persoonlijke effectiviteit die ik heb gelezen. Het geeft zelfs een voorsprong aan Stephen Covey’s “7 gewoonten van zeer effectieve mensen”.

Feit is dat Eric Bertrand Larssen, in tegenstelling tot de Amerikaanse auteurs, een heel andere weg insloeg. Er zijn geen flitsende oproepen in zijn boek. Geen vervelende herhalende zinnen “Dat kan! Geloof in jezelf! Alles komt goed! Doe iets aardigs en lach! ” Maar er is een reeks praktische technieken. Er is een handleiding voor actie. En een duidelijk plan van wat te doen. 7 dagen non-stop rijden, aan jezelf werken, streven om beter te worden. “Hell Week”, die de kijk op het leven zou moeten veranderen.

Na het lezen van zijn boek realiseerde ik me dat ik door mijn “helse week” moest gaan.

De regels van de helweek zijn eenvoudig:

  • Start op maandag om 5.00 uur, finish op zondag om 22.00 uur.
  • Elke dag om 5.00 uur wakker worden, lichten uit om 22.00 uur.
  • Blijf de hele week gefocust, betrokken en gewetensvol en werk hard.
  • Volg het plan.
  • Analyseer stemming en concentratie.
  • Begrijp de sociale rol op een bepaald moment en geef deze 100%.
  • Wees positief en vastberaden, energiek en proactief.
  • Krijg kwaliteitsrust.
  • Word veeleisender van uw uiterlijk.
  • Los alle persoonlijke vragen op voordat de avond valt.
  • Tijdens werkuren kunt u geen gebruik maken van sociale netwerken, alle niet-werkende contacten zijn verboden.
  • Gesprekken met collega’s alleen over werkonderwerpen.
  • Begin elke ochtend met lichamelijke activiteit.
  • Sport minimaal een uur per dag, twee keer per week, trainingen moeten zo intens mogelijk zijn.
  • Betrek fysieke activiteit in uw dagelijkse leven – ga de trap op, niet de lift, maar loop.
  • Je moet de hele week gezond eten – geen snoep of surrogaten.
  • Je kunt geen tv kijken.

Het belangrijkste

Voordat je aan de “helse week” begint, moet je je voorbereiden. Het is moreel af te stemmen op het feit dat de komende zeven dagen gevuld zullen zijn met allerlei soorten ontberingen. De auteur raadt aan om minimaal 21 dagen voor te bereiden.

Elke dag van Hell Week is gewijd aan een specifieke taak.

Maandag: gewoontes

Ondanks dat ik een gezonde levensstijl leid, heb ik veel slechte gewoonten ontdekt. En de belangrijkste is uitstelgedrag. Door het grote aantal taken komt het vaak voor dat ik me niet op alle taken tegelijk kan concentreren, mijn brein “kookt” en ik begin te worden afgeleid door zeer kleine en nutteloze taken.

Het bestrijden van uitstelgedrag was een hel van een week.

Dinsdag: focus

Concentratie op één ding. Schakel interne dialoog uit. Wees zo bewust mogelijk. Drie installaties waaraan ik dinsdag heb gewijd.

Het was moeilijk. De gewoonte van multitasken was constant verleidelijk om over te schakelen naar iets anders. Laten we zeggen dat ik de taak maar voor 50% aankon. Aan het eind van de dag veegde de stroom van taken gewoon mijn hele geest weg. Maar ik was niet ontmoedigd.

Belangrijke notitie

Bewustzijn zou volgens de auteur niet alleen op het werk moeten zijn, maar ook op alle andere gebieden van het leven. Communicatie met vrienden, collega’s, familie, elk afzonderlijk, moet 100% van uw aandacht krijgen.

De indeling van sociale rollen moet uiterst transparant zijn. Op het werk – je moet werken, niet naar sociale netwerken gaan, niet communiceren met vrienden, niet afgeleid worden door inactief geklets met collega’s. Thuiskomen, volledig overgeven aan communicatie met dierbaren, gedachten over werk uitschakelen.

Woensdag: planning en tijdbeheer

Taak voor de dag: maak een plan voor het jaar, de maand, de week.

Het bleek dat de planningstaak voor mij niet gemakkelijk was. Ik heb nooit meer dan een maand iets gepland. Omdat ik denk dat het tijdverspilling is. Ik heb altijd de voorkeur gegeven aan zaken boven alle plannen.

Maar op deze dag besloot ik mezelf te overwinnen. Het plan was erg vaag. Moet werken.

Donderdag: doe iets ongewoons

In Bounding is donderdag de moeilijkste dag. Je kunt deze dag niet slapen.

Bovendien, wat al erg moeilijk is, maar voor mij bleek het onmogelijk te zijn, moet de dag “op een ongebruikelijke manier” worden besteed. Neem bijvoorbeeld het openbaar vervoer in plaats van met de auto naar het werk te rijden. Of ren in plaats van te lopen.

Donderdag bleek voor mij de moeilijkste dag. En ik heb de taak niet gehaald.

Vrijdag: bewuste rust

Slaap niet onderweg. In het boek geeft de auteur verschillende methoden voor effectieve rust. Dit zijn meditaties die helpen om kracht te winnen en opnieuw op te starten.

Van tijd tot tijd, gedurende de dag, startte ik een timer voor 5 minuten, sloot mijn ogen en zakte in een half dutje. Toen het alarm afging, kwam ik uit deze toestand en werd het gemakkelijker voor mij. Het hoofd werd leeggemaakt en de vermoeidheid verdween.

Zaterdag: positief denken

Op zaterdag moet je je humeur beheersen. Volg de interne dialoog. Dit is niet makkelijk. Maar je moet beslist je gevoelens en gedachten beheersen. En de zaterdagtraining was nuttig voor mij.

Zondag: de balans opmaken

Dit is de dag waarop u niet vroeg hoeft op te staan. En ga ook vroeg naar bed. Zondag is een vrije dag.

We moeten de balans opmaken. Bedenk wat een nieuwe en nuttige Hell Week heeft opgeleverd. Hoe u deze vaardigheden in de toekomst kunt toepassen. En tot slot, plan de volgende Hell Week. De auteur beveelt er minstens één per jaar aan.

Voor mij persoonlijk was deze week een echte test van uithoudingsvermogen. Ik heb niet alle taken voltooid. Een slapeloze donderdag mislukt. Maar hij trok zeker conclusies voor zichzelf:

  • U moet op de hoogte zijn.
  • Beheers uw humeur en praat tegen uzelf.
  • Leer plannen voor de lange termijn.
  • Ga minstens twee keer per week sporten.
  • De voorbereiding op volgende week zal veel langer duren.

Dit is een geweldige oefening die op de puntjes staat. Vanaf de “helse week” haalt iedereen iets nuttigs voor zichzelf uit. Zal al je zwakke punten onthullen. En leer zwakke punten te overwinnen. Ik raad aan.

…..meer info kunt u hier vinden «Road to 100k Instagram Followers»!

instagram marketing

https://marketingbook.shop